Kako vratiti iOS uređaj na fabrička podešavanja

    Iako je iOS poznat po stabilnosti i u slučaju pojave problema on je lako rešiv, uvek postoji mogućnost da se sistem nađe u nevolji koja se jedino može rešiti vraćanjem uređaja na fabrička podešavanja.

    Obnavljanje (Restore) vašeg iPhone-a je proces prilikom kog vraćate uređaj na zadata fabrička podešavanja i ponovo instalirate operativni sistem. Možete obnoviti svoj iPhone tako što ćete ga povezati sa svojim računarom putem USB kabla, pokrenuti iTunes i odabrati opciju "Restore".

    Možda želite obnoviti svoj iPhone kako biste ga popravili, poboljšali performanse ili promenili vlasništvo. Samim postupkom automatski ćete ažurirati operativni sistem uređaja na najnoviju verziju.

    Ako vaš iPhone više ne radi zbog problema sa iOS-om, recimo zbog problematične instalacije aplikacije, problema sa softverom ili hardverom, možda će biti potrebno da obnovite svoj uređaj kako biste ga popravili.

    Pre nego što počnete sa postupkom obnavljanja, pokušajte sve druge, manje destruktivne metode popravka, poput gašenja i ponovnog uključivanja uređaja, ili pak resetovanja prilikom kog ćete istovremeno držati taster Home i taster za uključivanje dok se na ekranu ne pojavi Apple-ov logotip. Vraćanje uređaja na fabrička podešavanja je potrebno odabrati jedino ako ste iscrpeli sve druge metode, a vaš uređaj je i dalje neispravan.

    Ako ne možete pristupiti računaru, a vaš uređaj i dalje radi, možete obaviti postupak obnavljanja bez računara, prateći sledeće korake Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. Tako ćete očistiti OS, ali ga nećete ažurirati na najnoviju verziju.

    Ako vaš uređaj ne reaguje, možete ga obnoviti putem iTunes-a. Da biste to učinili, pratite sledeće korake:

    1. Otvorite iTunes na Mac ili PC računaru. Ako nemate pristup računaru, a uređaj još uvek radi, uređaj izbrišite ili obnovite bez računara.
    2. Povežite iPhone, iPad ili iPod sa računarom pomoću kabla koji ste dobili sa uređajem.
    3. Ako se pojavi poruka koja od vas traži šifru za uređaj ili da potvrdite opciju "Trust This Computer", sledite uputstva na ekranu. Ako ste zaboravili šifru, zatražite pomoć.
    4. Odaberite svoj iPhone, iPad ili iPod kada se pojavi u programu iTunes. Ako uređaj ne reaguje ili se ne uključuje ili se ne pojavljuje u programu iTunes, zatražite pomoć.
    5. U Summary panelu odaberite opciju Restore [device].
    6. Ponovo kliknite na Restore za potvrdu. Zatim program iTunes briše vaš uređaj i instalira najnoviju verziju iOS ili iPod softvera.
    7. Nakon vraćanja na fabrička podešavanja, uređaj će se ponovo pokrenuti. Sada možete započeti sa podešavanjem, kao da je reč o novom uređaju.