Pre nekoliko godina je odjeknula vest da će IBM većem delu svojih zaposlenih omogućiti rad na Macintosh računarima. To je zaista bio istorijski korak. Čak je i sam Steve Jobs zasnovao glavnu filozofiju Apple-a kao pandan "plavom divu". Štaviše, legendarna reklama kojom je predstavljen prvi Macintosh iz 1984. godine imala je istu temu. U njoj Veliki Brat, po uzoru na Orvelovu distopiju, simbolizuje upravo IBM.
Od tada je prošlo više od 35 godina, a ove dve kompanije su u međuvremenu zakopale ratne sekire. IBM je napustio prosečno potrošačko tržište, pa nikako ne iznenađuje podatak da su svoje korporativne alate proširili upravo Mac uređajima. Za početak su kupili 50.000 Apple-ovih računara, a njihova prva istraživanja su otkrila da čak 40% zaposlenih koji koriste PC redovno traži IT podršku, dok je u slučaju zaposlenih koji koriste Mac uređaje taj procenat svega 5%.
IBM je 2016. godine kupio još 40.000 Mac uređaja, sa jasnim planom da u periodu od četiri godine mogu da uštede u proseku i do 543 dolara u odnosu na PC računar. Primera radi, s obzirom da Mac uređaji ne zahtevaju ulaganje u antivirusni program za "arsenal" od 90.000 Mac računara je bilo potrebno zaposliti tek pet administratora.
IBM je, očigledno, zadovoljan kupac. Štaviše, kompanija nastavlja da povećava broj Mac uređaja u upotrebi. Fletcher Previn, CEO IBM-a, je podelio svoja pozitivna iskustva na nedavno održanoj konferenciji Jamf, koja je bila posvećena Apple-ovim programima za velike korporacione sisteme.
Prema njegovim rečima, čak 22% više zaposlenih koji koriste Mac računare je postiglo bolje rezultate u odnosu na korisnike Windows-a. Pored toga, zaposleni koji su odabrali Mac uređaje su završili čak 16% više "vrednijih" poslova. Pokazalo se i da su korisnici Mac-a, generalno gledano, lojalniji zaposleni i da je 17% manja verovatnoća da će dati otkaz. Previn je istakao da 200.000 Mac uređaja koje IBM trenutno upotrebljava održava samo sedam zaposlenih, dok je za isti broj PC računara zadužen tim od čak 20 zaposlenih.
Na posletku, IBM je i zvanično potvrdio hipotezu da Mac uređaji povećavaju produktivnost i lojalnost, kao i da smanjuju operativne troškove. Steve Jobs je izgleda za sve bio u pravu…