Pre toga ćemo sa vama podeliti nekoliko činjenica, kada je o App Store-u reč:
- App Store-om upravljaju eksperti i on je veoma jednostavan za korišćenje. Ceo tim vodi računa o recenzijama, savetima, uputstvima i kreiranju "best of" lista, tako da na lak način možete pronaći proverenu aplikaciju koja vam je potrebna.
- Ukoliko se aplikacija nalazi u App Store-u, to znači da je ona pouzdana i sigurna. Svaka aplikacija i njeno ažuriranje su prošli rigorozne Apple-ove provere standarda bezbednosti i kvaliteta.
- App Store pruža veliki izbor aplikacija, uključujući i konkurentske, poput aplikacija Waze, Gmail, Dropbox i Netflix.
- 84% aplikacija su besplatne.
Kako biste promenili region i za zemlju odabrali Srbiju, potrebno je da ispunite sledeće uslove:
- Potrošite sav kredit koji vam je preostao na vašem Apple ID nalogu;
- Otkaže sve pretplate, uključujući Apple Music;
- Članstvo za sve vrste pretplata mora da istekne;
- Ukoliko ste tražili povrat novca taj zahtev mora biti realizovan;
- Morate preuzeti sve aplikacije ili druge sadržaje koje ste kupili, jer možda neće biti dostupni u novom regionu;
- ‘Family sharing‘ se mora isključiti ukoliko ste ga aktivirali;
Ukoliko ispnjavate sve od navedenih uslova, nastavak procedure promene regiona je prilično jednostavan:
- Uđite u Settings (Podešavanja)
- Izaberite vaše ime, a potom iTunes & App Store
- Izaberite Apple ID e-mail, a zatim ‘View Apple ID’ opciju
- U sledećem koraku idite na ‘Change Country or Region’, a zatim odaberite Srbiju sa liste zemalja
Sada ćemo se detaljnije osvrnuti i na situacije koje promenu regiona mogu zakomplikovati:
1. Kredit
Ukoliko na vašem Apple ID nalogu posedujete određeni novčani iznos koji nije iskorišćen, pre promene regiona je neophodno da taj iznos potrošite.
Iako ovaj korak deluje prilično jednostavno, u praksi često nije tako, jer se može desiti da preostali iznos ne odgovara ceni nijedne aplikacije, kada će vam na računu ostati recimo 0,11$, koje nećete biti u mogućnosti da potrošite.
U toj situaciji je jedino rešenje da kontaktirate Apple podršku na broj telefona +448001076285. Poziv je najbolje izvršiti putem Skype-a, budući da je besplatan. Uz pomoć Apple podrške ćete ovaj problem rešiti za desetak minuta.
2. Pretplate
Za slučaj da ste se pretplatili na određene servise i koristite ih u nekoj drugoj regiji, pretplate je neophodno otkazati. Imajte na umu da kada promenite region, pojedine pretplate možda neće biti dostupne, tako da nećete biti u mogućnosti da ih ponovo aktivirate.
Svakako pre ovog koraka proverite koje pretplate su dostupne u kojim regijama.
Na sledećem linku je detaljno objašnjeno kako se otkazuje pretplata:
https://support.apple.com/en-us/HT202039
3. Family Sharing
Ukoliko su vaša deca mlađa od 13 godina, i prijavljena su na porodični Apple ID nalog, ne možete da otkažete ‘Family Sharing’ dok ih ne prebacite na drugi ‘Family Sharing’:
https://support.apple.com/en-us/HT201080
Svaki član porodice stariji od 13 godina se sam može odjaviti iz ‘Family Sharing’ grupe.
- Settings > [Vaše ime] > Family Sharing.
- Tapnite na Vaše ime
- Odaberite ‘Stop Family Sharing’
4. iCloud pretplata
Ukoliko ste se pretplatili na iCloud prostor za skladištenje u opcijama od 50GB, 200GB ili 2TB promena regiona neće uticati na iCloud. Potrebno je samo da ažurirate karticu za plaćanje u vašem Apple ID nalogu.
Nadamo se da smo vam ovim tekstom olakšali proces promene regiona i da ćete uživati u svim prednostima koje vam donosi App Store i prateće fantastične usluge.