Predviđanja iz ne tako davne prošlosti su se zaista i ostvarila, tako da danas slobodno možemo reći da živimo u eri mobilnih aplikacija. Kompanija Annie pomno prati navike potrošača već deset godina, pa se njihovi statistički podaci zaista ne mogu smatrati zanemarljivim ili irelevantnim. Nedavno su objavili svoj godišnji izveštaj o trendovima u 2019. godini. Evo do kojih zaključaka su ih dovele brojke...
Napomena: izveštaj obuhvata globalne trendove uključujući i iOS i Android platforme.
U toku protekle godine je oboren rekord u broju preuzetih aplikacija. Naime, preuzeto je čak 204 milijarde, što predstavlja porast od 45% u odnosu na 2016. godinu. Korisnici su u proseku proveli 3,7 sati na dnevnom nivou koristeći svoj mobilni telefon, a na aplikacije iz App Store-a je potrošeno preko 120 milijardi dolara. Od igrica je inkasirano čak 72% te sume, dok je preostalih 28% zarađeno zahvaljujući pretplatama na određeni sadržaj. U odnosu na 2016. godinu, reč je o rastu od 10%. Što se tiče usluga na pretplatu, u prednosti su Tinder, Netflix i Tencent Video. Kina je ubedljivo najveće tržište sa čak 40% udela u ukupnoj potrošnji.
Moramo se na kratko osvrnuti na kategoriju igrica. Ovaj segment zabave na mobilnim uređajima je popularniji od svih drugih segmenata gaminga. Korisnici su potrošili 2,4 puta više nego na PC-jevima ili Mac-ovima i 2,9 puta više nego na konzolama. U prevodu, samo u 2019. je potrošeno više od 80 milijardi dolara. U poređenju sa podacima iz 2017. godine, 20% više igrica je donelo zaradu veću od 5 miliona dolara, dok je čak 59% više ovih aplikacija zaradilo više od 100 miliona dolara. Zato ni ne čudi što je Apple kreirao uslugu Arcade.
U sažetku izveštaja izneti su i detalji o aplikacijama za finansije. Od 2017. godine broj korisnika koji ima pristup bilo kakvoj aplikaciji te vrste je porastao za 100%. Aplikacije za finansije su se upotrebljavale širom sveta više od milijardu puta. Takvi rezultati ukazuju na to da korisnici preferiraju rešenja high-tech kompanija više nego ona koje im nude njihove banke.
U odnosu na 2018. godinu, broj preuzetih aplikacija za kupovinu je porastao za 20% i popeo se na 5,4 milijardi. Najveći porast je zabeležen u Indoneziji i to za 70%. Korisnici upotrebljavaju 3,2 puta više aplikacije onih usluga čija se kupovina odvija putem interneta. Na taj način je prošla godina bila rekordna kada je reč o kupovini putem mobilnog telefona. Korisnici su ukupno potrošili 3,84 milijardi dolara u aplikaciji Alibaba samo na Dan samaca koji se obeležava 11. novembra. U SAD-u je u periodu između 1. novembra i 2. decembra potrošena 33,1 milijarda dolara na kupovinu, što čini 40% svih online transakcija.
Kada je reč o društvenim mrežama, njihova popularnost je kontinuirana, baš kao i njihov rast. Vreme provedeno na društvenimm mrežama je poraslo za 20% u poslednje dve godine, što iznosi ukupno 900 milijardi sati. To je ujedno polovina od ukupnog vremena provedenog na mobilnimm telefonima. Aplikacije za dopisivanje su, pak, preuzete više od 5,4 milijardi puta.
Aplikacije za hranu, poput onih za restorane i dostavu, su postale izrazito popularne što govore i procenti. Ostvarile su spektakularan porast od 240% u odnosu na 2017. godinu. I tržište sportskih aplikacija je doživelo rast od 30%, a kako stvari stoje sve je veća popularnost streaminga. Aplikacije za zdravlje i fitnes nemaju razloga za brigu - u odnosu na 2017. godinu ostvaren je čak 130% veći profit.
Na kraju izveštaja možemo da pronađemo dva vrlo interesantna grafikona. U prvom su prikazane aplikacije koje su najviše puta bile preuzimane u 2019. godine. U vrhu su sve aplikacije koje su u vlasništvu Zuckerberga. Facebook Messenger, Facebook i WhatsApp. Potom slede TikTok, a zatim Instagram (još jedna Zuckerbergova aplikacija). TikTok je doživeo najveći porast u toku protekle godine. Vreme provedeno u korišćenju te aplikacije je poraslo za 240%, a najviše je vole korisnici u Kini. Među vodećim igricama su se našle Free Fire, PUBG i Subway Surfers.
Drugi grafikon nam daje uvid u listu aplikacija u kojima su korisnici trošili najviše novca. Ako isključimo igrice, vodeće aplikacije su Tinder, Netflix i Tencent Video, a YouTube je na petom mestu. Lista igrica nam ne donosi nikakva iznenađenja. Candy Crush je na trećem mestu, a Pokemon Go i dalje na petom. Prvo mesto suvereno drži igrica za koju većina korisnika zapadne hemisfere verovatno nije ni čula. Fate/Grand Order je besplatna online igrica koja je izuzetno popularna u zemljama istočnog dela sveta.
Na ovom linku možete da pročitate ceo izveštaj App Annie-a na čak 49 stranica.